Źródło: MUGO
Opis: Jak poprawnie dodać treść w MUGO i wysłać ją na streamingi?
Poradnik
Jak poprawnie dodać treść w MUGO i wysłać ją na streamingi?
Proces publikacji muzyki w serwisach streamingowych wymaga odpowiedniego przygotowania oraz dopilnowania kilku technicznych i organizacyjnych kwestii. Dzięki temu unikniesz opóźnień, błędów i niepotrzebnego stresu, a premiera przebiegnie dokładnie tak, jak zaplanowałeś.
Wydanie wgrasz poprzez wejście w zakładkę “Treści” i naciśnięcie przycisku “Dodaj nowy produkt”. Tam dodaj okładkę i wypełnij odpowiednie pola jak tytuł, gatunek czy data wydania Następnie dodaj twórców - wykonawcę (main artist), autora muzyki, tekstu (jeśli utwór nie jest instrumentalny) itp. Następnie dodaj plik muzyczny z bazy utworów lub bezpośrednio z telefonu. Tak przygotowane wydanie możesz zapisać jako draft lub nacisnąć “Dodaj produkt”, co jest równoznaczne z wysłaniem wydania do weryfikacji. Weryfikacja może trwać maksymalnie dwa dni robocze.
Zweryfikuj swój profil w serwisach streamingowych – Spotify for Artists, Apple Music for Artists, TIDAL Artist Home. Jeśli to Twoja pierwsza premiera, profil artysty na Spotify zostanie utworzony 1–2 dni po zleceniu wysyłek. Możesz poprosić nas o link do konta, aby zweryfikować je jeszcze przed premierą. Przy planowaniu premiery albumu wybierz 2–3 utwory, które wypuścisz jako single zapowiadające nadchodzące wydanie.
Zaplanuj wszystko z wyprzedzeniem. Minimum dwa tygodnie przed premierą:
• Przygotuj kalendarz publikacji: snippet na TikToka/Instagrama, serię stories lub postów w social media, live’y.
• Zadbaj o spójną oprawę graficzną: okładka singla, video snippet, aktualne zdjęcia.
• Przygotuj pre-save w MUGO i promuj go wszędzie: bio, stories, posty.
Minimum tydzień przed premierą zrób hype! Zgłoś utwór do playlist edytorskich (pitchowanie w Spotify for Artists). Zalecamy zrobić to minimum 7 dni przed premierą, ale im wcześniej, tym lepiej, by zwiększyć szanse na rekomendację. Uzupełnij Newsroom oraz Presspack w MUGO. A jeśli planujesz stworzyć teledysk, zaplanuj jego premierę.
W pierwszym tygodniu po premierze promuj track codziennie w różny sposób – nie powielaj tej samej formy. Obserwuj statystyki i reaguj – np. promuj tam, gdzie masz najlepsze zasięgi!
Twoje pliki muzyczne muszą być zgodne ze specyfikacją serwisów streamingowych. Format idealny to:
• plik WAV
• 16 lub 24 bit
• 44.1 kHz
Błędy w plikach to korekty i poprawki, które zawsze zabierają czas. Chcesz uniknąć opóźnień? Przygotuj wszystko jak należy!
Zalecamy zlecenie wysyłki utworu z minimum siedmiodniowym wyprzedzeniem. To daje serwisom streamingowym czas na przetworzenie materiału bez zbędnego stresu.
Nie mniej ważna jest kwestia okładki. Podstawą jest właściwy rozmiar:
• minimum 1500x1500 px
• maksimum 3000x3000 px
• proporcje 1:1, format JPG, tryb RGB
Czego nie wolno umieszczać na okładce?
• logo marek i serwisów,
• obrazy z Google bez licencji,
• twarze znanych osób bez ich zgody,
• broń, przemoc i symbole nienawiści.
Pamiętaj, że estetyka i zgodność z zasadami to większa szansa, że ktoś odsłucha Twój numer.
Zanim zlecisz wysyłki…
Zweryfikuj swój profil w serwisach streamingowych – Spotify for Artists, Apple Music for Artists, TIDAL Artist Home. Jeśli to Twoja pierwsza premiera, profil artysty na Spotify zostanie utworzony 1–2 dni po zleceniu wysyłek. Możesz poprosić nas o link do konta, aby zweryfikować je jeszcze przed premierą. Przy planowaniu premiery albumu wybierz 2–3 utwory, które wypuścisz jako single zapowiadające nadchodzące wydanie.
Zaplanuj wszystko z wyprzedzeniem. Minimum dwa tygodnie przed premierą:
• Przygotuj kalendarz publikacji: snippet na TikToka/Instagrama, serię stories lub postów w social media, live’y.
• Zadbaj o spójną oprawę graficzną: okładka singla, video snippet, aktualne zdjęcia.
• Przygotuj pre-save w MUGO i promuj go wszędzie: bio, stories, posty.
Minimum tydzień przed premierą zrób hype! Zgłoś utwór do playlist edytorskich (pitchowanie w Spotify for Artists). Zalecamy zrobić to minimum 7 dni przed premierą, ale im wcześniej, tym lepiej, by zwiększyć szanse na rekomendację. Uzupełnij Newsroom oraz Presspack w MUGO. A jeśli planujesz stworzyć teledysk, zaplanuj jego premierę.
W pierwszym tygodniu po premierze promuj track codziennie w różny sposób – nie powielaj tej samej formy. Obserwuj statystyki i reaguj – np. promuj tam, gdzie masz najlepsze zasięgi!
Jak uniknąć opóźnień w dostawach na serwisy streamingowe?
Twoje pliki muzyczne muszą być zgodne ze specyfikacją serwisów streamingowych. Format idealny to:
• plik WAV
• 16 lub 24 bit
• 44.1 kHz
Błędy w plikach to korekty i poprawki, które zawsze zabierają czas. Chcesz uniknąć opóźnień? Przygotuj wszystko jak należy!
Zalecamy zlecenie wysyłki utworu z minimum siedmiodniowym wyprzedzeniem. To daje serwisom streamingowym czas na przetworzenie materiału bez zbędnego stresu.
Co z okładką?
Nie mniej ważna jest kwestia okładki. Podstawą jest właściwy rozmiar:
• minimum 1500x1500 px
• maksimum 3000x3000 px
• proporcje 1:1, format JPG, tryb RGB
Czego nie wolno umieszczać na okładce?
• logo marek i serwisów,
• obrazy z Google bez licencji,
• twarze znanych osób bez ich zgody,
• broń, przemoc i symbole nienawiści.
Pamiętaj, że estetyka i zgodność z zasadami to większa szansa, że ktoś odsłucha Twój numer.