Kariera
Promocja premiery. Ważne wskazówki
Każdy sukces zaczyna się od dobrego planu. Sprawdź, jak krok po kroku przygotować utwór na wejście na streamingi.
ZANIM ZLECISZ WYSYŁKI
• Zweryfikuj swój profil w serwisach streamingowych – Spotify for Artists, Apple Music for Artists, TIDAL Artist Home.
• Jeśli to Twoja pierwsza premiera, profil artysty na Spotify zostanie utworzony 1-2 dni po zleceniu wysyłek. Możesz poprosić nas o link do konta, aby zweryfikować je jeszcze przed premierą.
• Przy planowaniu premiery albumu wybierz 2-3 utwory, które wypuścisz jako single zapowiadające nadchodzące wydanie.
ZAPLANUJ WSZYSTKO Z WYPRZEDZENIEM (MINIMUM 2 TYGODNIE PRZED PREMIERĄ)
• Przygotuj kalendarz publikacji: snippet na TikToka/Instagrama, serię stories lub postów w social media, live’y.
• Zadbaj o spójną oprawę graficzną: okładka singla, video snippet, aktualne zdjęcia.
• Przygotuj pre-save w MUGO i promuj go wszędzie: bio, stories, posty.
ZRÓB HYPE (MINIMUM 7 DNI PRZED PREMIERĄ)
• Zgłoś utwór do playlist edytorskich (pitchowanie w Spotify for Artists). Zalecamy zrobić to minimum 7 dni przed premierą, ale im wcześniej, tym lepiej, by zwiększyć szanse na rekomendację.
• Uzupełnij Newsroom oraz Presspack w MUGO.
• Jeśli planujesz stworzyć teledysk, zaplanuj jego premierę.
PREMIERA
• W pierwszym tygodniu promuj track codziennie w różny sposób – nie powielaj tej samej formy.
• Obserwuj statystyki i reaguj – np. promuj tam, gdzie masz najlepsze zasięgi!